Zo schrijf je de over-mij pagina - HelloHumanity

Dit stuk schreef ik eerder voor Frankwatching

Over jezelf schrijven… vind je dat ook zo ingewikkeld?

Je bent niet de enige.

Als je bezig bent met je webteksten schrijven en je wil als zelfstandig ondernemer als autoriteit worden gezien dan is je over-mij pagina superbelangrijk.

Jij krijgt namelijk altijd werk, opdrachten, op basis van gevoel en vertrouwen. Dat is de essentie. Of iemand je leuk vindt en ziet als: supergoed!

Een heel belangrijk pagina op je site om dit succes te realiseren is de Over-mij Pagina. En het doel van die pagina is dat er vertrouwen ontstaat dat jij de go-to expert bent.

De mensen die op je website komen kennen je nog niet, wéten nog niet dat jij echt grappig bent en laserscherp in je werk en dat je Killing In The Name Of van Rage Against The Machine minstens eens in de week in de auto draait. En dat je dan mee zingt. Vooral de F*ck You I Wont Do What You Told Me voelt heel erg… jij!

Maar je lezer – die dat ook zo heeft – weet dat nog niet, snap je? Dus, ze voelen nog niets bij je en dus moet je die klik, dat vertrouwen online bouwen. Met de woorden die je kiest.

Als je je realiseert dat mensen het liefst zaken met mensen die zijn als zijzelf zijn, met hetzelfde wereldbeeld weet je nog beter hoe belangrijk die persoonlijke connectie is.

Je kent dat vast van een netwerkborrel: je spreekt iemand die stomtoevallig ook aan diepzeeduiken doet.

‘Oh, wow, wat is je diepste duik?’
‘14 meter, vorig jaar in de Stille Oceaan.’
‘Oh, wow, voor mij ook! 14 meter!’

Iedereen kan uittekenen hoe dit verder gaat: dit wordt zoenen, ik bedoel: zaken doen! Zonder gekheid: daar ontstaat een connectie, nog zonder dat je verteld hebt welke expertise jij hebt en welke projecten je succesvol begeleidt.

Goed. De Over-mij-pagina. Veel ondernemers vinden de Over-mij pagina super awkward om te schrijven. ‘Moet ik dan opscheppen over mijzelf?’

Nee, dat hoeft niet en toch kan je overtuigend zijn en je persoonlijkheid laten zien.

De FAQ is daarvoor te gek!

 

Zo schrijf je de over-mij pagina

Stel een aantal vragen die mensen zouden kunnen stellen!

Aan wat voor vragen je kunt denken?

Die heb ik hier voor je op een rijtje gezet. Het zijn vragen die jouw klanten helpen om jouw snel te leren kennen. Om hen te helpen snel te ontdekken waarom jij de expert bent én om te hen snel te laten ontdekken wat voor persoon jij bent.

Voorbeelden van vragen:

* Wat doe je met je bedrijf? (Of: wat doet [naam bedrijf] )

* Waarom ben je dit initiatief gestart?

* Wat is naast je werk belangrijk voor je?

In het antwoord geven op deze vragen is het belangrijk om een aantal dingen steeds te onthouden:

✌🏻Je antwoorden gaan ook over je klanten. Een stukje meta: dat ik hierboven dat voorbeeld geef van Rage Against The Machine is niet zomaar. Ik vind het zelf – ahum – een steengoed voorbeeld, omdat ik weet: mensen die Rage Against kennen, die wel van rock ‘n roll en niet zo saai houden, zijn mijn types, ondernemers waar ik mee op een lijn lig. Kom maar door.

Geef antwoorden die relevant zijn voor je business en voor je klanten
‘Ja, maar wat is relevant voor mijn klanten, dan?’

Het antwoord op die vraag kun je alleen geven als je dus heel goed weet wie dat zijn.

Voorbeeld: jij helpt ondernemers met het opnieuw winstgevend maken van hun onderneming, of het voorkomen dat ze 5 man moeten ontslaan.

Je weet dat jouw klanten overwegend mannen zijn die van een biertje houden, en van boten en van auto’s. En hun bedrijf.

Je deelt hun liefde voor de Mercedes 5 serie en… je bent helemaal weg van petunia’s.

Petunia’s dat vind jij echt supermooie bloemen. Je koopt elk jaar wel 240 petunia’s. Je vindt vooral die paarse petunia’s echt om te janken zo mooi. In maart ga je al naar de Gamma om te vragen of de petunia’s er al zijn. ‘Nee, meneer dat duurt nog een maandje!’ Je praat niet met je petunia’s, althans niet als er mensen bij zijn.

Stel jij hebt dat, met de petunia’s, maar je weet dat je klant dat niet deelt, of dat ze dat eigenlijk een beetje stom vinden, dan zou ik lekker voor de auto’s kiezen als voorbeeld. Snap je?

✌🏻Schrijf je antwoorden beeldend op. Wees concreet en specifiek. Ik kan het niet genoeg zeggen, herhaling werkt, herhaling werkt: schrijf je antwoorden beeldend op. Wees concreet en specifiek.

Meer inspiratie nodig? Download ‘Zo Bereikte Ik 374.425 mensen in 2 jaar tijd met best wel lekkere teksten’. Met 5 van mijn favoriete schrijftips.

Ja, graag!👇🏼



Vink onderstaand vakje aan. Daarmee geef je me volgens de nieuwe privacyregels toestemming om je te mailen.

Je krijgt na dat boeketje vaker inspiratie als je echt lekker wil leren schrijven of me wil volgen.


0 0 stem
Artikelbeoordeling
Deel dit met jouw vrienden
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Abonneer
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Meer klanten, meer lol door onweerstaanbare teksten. Check het fijne e-boek hier.

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Veel gelezen blogs:

Hier tekst.

Powered by WishList Member - Membership Software