Klanten werven via website? Leer de kunst van copywriting

Ik heb mezelf plechtig beloofd om elke zin die ik hier schrijf 100% te menen. Een stukje authenticiteit naar de mensen toe. Ja, toch? En zal ik eerlijk zijn? Dat is nog helemaal niet zo makkelijk. (kom ik later op terug)

Daar ga ik… 

Ik ben columnist en cabaretier en tekstschrijver. 

En wat je al las waarschijnlijk: ik vind zoveel (web) teksten saai en vaag. Geen doorkomen aan. En iedereen klinkt hetzelfde. En ik geloof er vaak geen reet van. Grote eenheidsworst. 

W’rom me dat raakt? Verbaast? Waarom ik regelmatig moet lachen om de zoveelste ‘Wil jij in je kracht staan?’

Omdat het allemaal zoveel leuker kan! Met pret en plezier. Ja! Halleluja!

Ik zweer bij originaliteit. Dat streef ik voor mijzelf ook altijd na.

Naar dat het echt is. En: vrolijk, swingend, grappig.  

Hoe leuk is ‘t bijvoorbeeld als een cabaretier z’n publiek een beetje plaagt? Youp en Daniël Arends doen het en dat werkt. Ik vind dat heerlijk en gezien het publiek dat er op af komt: zoveel mensen vinden dat heerlijk. 

Goed. Over jou: 

Spreekt dit verhaal je aan? Mag het echt anders? Zijn we ‘op de same page’? 

Ik ben goed in teksten voor dienstverleners, dus als je gedoe op lost van mensen. De mensen die jij helpt voelen zich rot over de situatie waarin zij zitten en daar doe je iets aan, met jouw diensten of kennis. Yes? 

Heb jij een andere vraag en moet er pret in die teksten? Nooit meer saai? 

Cool. Helemaal top. 

Toch even voor de helderheid: we gaan ‘t niet stiekem saai en braaf maken omdat je toch niet durft. Omdat je ineens de angst door je lijf voelt gaan:

Oooh! Help! De mensen moeten me wel serieus nemen. 

JA! TUURLIJK. Dat moet ook. En het toffe: dat kan met sprankelende en brutale en niet-saaie teksten.

Oh en over die authenticiteit en dat dat niet makkelijk is: de angst om raar gevonden te worden, of veel te salesy, of dat je niet gelooft in je eigen verhaal en daardoor dingen gaat aandikken die niet echt voelen… ook ik ken dat natuurlijk.

We zijn allemaal mensen. En in ‘t verleden heb ik nog wel eens dingen geroepen als ‘wil jij meer klanten met lekkere teksten?’ en hoewel ik dat feitelijk wel doe, ik zorg dat het helder is en aantrekkelijk zodat de mensen je gaan bellen, is dat voor mij nietkloppend om te roepen.

Ik ben de artiest, de schrijver, de creatief.  Ik weet wat van lekkere teksten.

Je eerste stap? Download Pretty Prachtig: de pret PDF met + 15 prachtige voorbeelden van grappige en eigenzinnige copy. 

👇🏼👇🏼

AVG, huppekee!

Vink onderstaand vakje aan. Daarmee geef je me volgens de nieuwe privacyregels toestemming om je te mailen.

Je kunt je op elk moment afmelden door te klikken op de link in de voettekst van de e-mails. Voor informatie over ‘t privacybeleid, bezoek de website. (na het e-boek laat ik je niet alleen: je ontvangt wekelijks tips zodat je business groeit met heerlijke copy)

Mijn favoriete quote, in moeilijke en makkelijke tijden: : )

‘You’d better be hated for what you are, then to be loved for what you’re not.’

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Heb je de Pret PDF al? Met +15 heerlijke voorbeelden van grappige en eigenzinnige copy?

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Veel gelezen blogs:

Hier tekst.

Powered by WishList Member - Membership Software