Regelmatig lees ik op LinkedIn een vreugdevol bericht:

‘Yeaaah! Ik heb een nieuwe website! Benieuwd wat je er van vindt!’

Sta jij op dit moment ook op ‘t punt om je site te lanceren? Ben je zenuwachtig? Of heb je vooral megaveel zin om je nieuwe business aan de wereld te laten zien?

Snap ik.

Maar voordat je op de PUBLISH knop drukt; lees deze blog.

Want, in 90% van de gevallen raken de teksten de lezers totaal niet. Zeker niet als mensen je niet kennen.

Met andere woorden: met de meeste teksten die ik lees gebeurt er nauwelijks wat in de know, like en trust. En dat kan wel. Ook op jouw site.

Voor ik naar de 5 dingen ga die snel beter kunnen, even een reminder aan het belang van een goede, pakkende website, met dus overtuigende teksten.

Een website kan jouw 24/7 salesman zijn. 24 uur per dag, zeven dagen per week heb jij met jouw webteksten de kans om mensen instant te inspireren. Dat is heel goed mogelijk, met exact de goede woorden kun je wonderen verrichten.

Met jouw woorden kun je levens veranderen. Je kunt mensen laten weten dat jij er bent. Met jouw stijl en oplossing helemaal gemaakt voor hen.

Sommige mensen moeten het van jou horen. Heb je dat wel eens bedacht? Met jouw stijl en stem en persoonlijkheid valt ineens het kwartje bij die ene man of vrouw. Mooi, toch? Ze hoorden al 100 keer dat ze moesten stoppen met die baan, maar omdat jij het zegt… voelen ze het ineens.

Daarnaast weet jij ook hoe dat gaat met ondernemen: het gaat altijd 10 keer langzamer dan je wil. Het is een achtbaan van opdrachten die wél vallen, maar ook van opdrachten die NIET vallen.

Iemand haakt toch af en dat event krijg je nauwelijks vol. Tegenslagen zullen er altijd blijven, maar hoe belangrijk daarom dat je die webteksten in elk geval ijzersterk hebt, zodat de kans dat je ideale klant ‘Ja! Ik wil!’ zegt echt zo groot mogelijk is.

Hoeveel mensen hoop je te zien op je website de komende 12 maanden? Laten we zeggen 20.000. Hoe zou het zijn als daar net 2% meer ‘Ja!’ zegt tegen je aanbod? Dat zijn 400 meer leads. Hoeveel omzet ga je daar uit halen?

Dit zijn de 5 dingen die vaak fout gaan. Als je dit beter doet zou dat best eens kunnen zorgen voor die 2% meer leads.

 

Nummer 1:

Op de homepage stelt de enthousiaste ondernemer zich voor en ze deelt haar passie en wat ze doet.

Waarom dat niet goed is?

De bezoeker van je website wil graag antwoord op de vraag: what is in it for me?

Dus op de voorgrond in de beleving zit haar of zijn gevoel, zijn of haar verdriet of verlangen. Niet dat jij passie hebt, dat interesseert die bezoeker nog niet.

Begin daarom met de beschrijvingen van de problemen die jij oplost. Ik zeg: 80% van de tekst van de homepage is bedoeld om herkenning bij je lezer op te roepen en 20% is om te vertellen wie jij bent en hoe jij werkt en dus connectie te maken met jou.

Je wilt dat de bezoeker fluistert: ‘Shit, ja, dit is wel heel erg wat ik zoek… wat vet is dit zeg’

Zorg dat de homepage over jouw lezer gaat, dat maakt de kans groot dat ze doorklikt en enthousiast wordt

 

Nummero 2:

Op de homepage staat geen Call To Action

Zou ik 100% wel doen als je wilt dat die bezoeker – die dus echt wel geïnteresseerd – is een connectie wordt. En van bezoeker uiteindelijk verandert in een klant.

Mensen komen zelf niet op het idee – niet zo snel – om bijvoorbeeld naar je LinkedIn te gaan. Je wilt het hen zo makkelijk mogelijk maken en show them the way.

Zorg dat ze zich kunnen inschrijven voor je maillijst.

Ik hoor je wellicht denken: mensen willen geen mails meer.

Dat is 100% niet waar. Heb jij op dit moment bijvoorbeeld echt ergens last van in je leven?

Gedoe in je liefdesleven? Voel je je verdrietig, eenzaam? Voel je je altijd een mislukkeling en zou je willen dat dat over gaat?

Dan ga je op zoek naar inspiratie toch? Dan heb je het daar met vrienden over, je partner. En als je dan een website ziet met ‘5 gratis tips om…’ dan wil je dat weten. Dan download je die tips.

 

Nummer 3:

De Teksten zijn algemeen

Een onderwerp waar jij instant heel enthousiast over wordt: het kiezen van die ideale klant!

Nee, ik weet het! Niet! Je vindt het moeilijk. Je wilt er voor iedereen zijn en dat zorgt er direct voor dat je teksten vaag zijn, algemeen en inwisselbaar.

Je biedt ‘meer succes’ of ‘meer slagkracht’, maar het ráákt je lezer niet, want het is niet specifiek genoeg. Je lezer leest iets dat hij al 300 keer eerder las.

Next.

Zorg dus dat je exact weet op wie jij je tekst richt, zo kun je concrete voorbeelden geven van waar iemand mee worstelt en wat jouw dienst concreet oplevert en welke mooie consequenties daaraan vast zitten.

 

Nummer 4:

De teksten maken geen connectie met de lezers, niet echt.

Je tekst op je site heeft als doel om echt connectie te maken met je lezer. Je lezer moet voelen:

‘Oh, ja, zo kloten is het wel op dit moment…’

Of ‘Ja, haha, herkenbaar voorbeeld!’
Of ‘Oh, jij snapt mij zooo goed.’

Een van de manieren waarop je dat doet is die ene lezer direct aanspreken.

De algemeenheid van teksten zoals ik het hierboven noem, zie ik ook doordat er ‘over de hoofden van de lezer’ wordt geschreven.

Ik lees bijvoorbeeld dit:

‘Veel leidinggevenden worstelen met hun team. Veel leidinggevenden vinden het bijvoorbeeld lastig om te kiezen tussen wanneer ze moeten sturen of wanneer ze juist ruimte moeten geven.

Het belangrijkste criterium voor deze afweging is…’

Dit kan veel directer en persoonlijker, zodat de lezer het gevoel heeft dat jij het tegen hem of haar hebt, superintiem.

‘Vind jij het ingewikkeld om te bepalen wanneer je nu moet zeggen tegen een medewerker ‘Ga je gang’ of wanneer je helemaal niets zegt of wanneer je zegt ‘Dit moet je even anders doen, ik ga het je uitleggen?’

Als je dit lastig vind: je bent niet de enige.’

Zo maak je direct contact met je lezer.

 

Nummer 5:

De Over-mij pagina is onpersoonlijk.

Op de over-mij pagina heb jij dé kans om een persoonlijke, unieke connectie te maken met je lezer en te zorgen dat jij ineens sowieso de leukste bent voor hem.

Je concurrentie maak je daardoor ineens irrelevent.

Die kans mist bijna elke ondernemer/website doordat er nauwelijks iets persoonlijks wordt gedeeld.

Denk aan die netwerkborrel waar je iemand spreekt. Op zich gezellig, informatief, maar ineens voel je een megaklik omdat jullie iets gemeenschappelijks blijken te hebben.

Allebei geboren in Cuijk. Twello. Berkum (bij Zwolle, waar ik opgroeide. Iemand?)

Naast dat je op je over-mij pagina vertelt waar je ervaring in hebt, wat voor projecten je te gek vindt is die pagina ook de kans om een persoonlijke connectie aan te gaan met je lezer.

Als je dit zo leest? Hoe enthousiast ben je dan nu over de aanstaande lancering? Geen zorgen, er is dus ruimte voor verbetering en daar kan ik je bij helpen.

Wervende Webteksten Scan Voor Creatieve Ondernemers.

Wat ik je bied is een uitgebreide scan op de drie belangrijkste pagina’s van je website:

Je homepage, je over-mij pagina en een salespage.

Met al mijn feedback herschrijf jij je website daarna snel en kun je met een gerust hart jouw verhaal en je diensten aan de wereld laten zien.

Je ontvangt concreet advies op…

✓ hoe je homepage de aandacht direct pakt (en van de GOEDE mensen)
✓ hoe je de homepage zo opbouwt dat je ideale klant ademloos doorleest tot het eind
✓ hoe je op je homepage je lezer raakt en enthousiast maakt
✓ hoe jij je salespage overtuigender maakt zodat de kans groter is dat je sales maakt
✓ de call to action, zodat deze tot hogere conversie leidt
✓ hoe de titel van de salespage pakkender kan

Over elk van deze pagina’s noem ik in 1 overzichtelijk A4’tje minimaal 5 punten die uiteindelijk zorgen dat goede mensen instant verliefd worden op jou en je merk.

Voor wie is dit aanbod?

Ja, dit is zeker voor jou, als je:

  • een creatieve zelfstandig DIENSTENondernemer bent die via haar website elke maand waardevolle leads wil
  • trainer, fotograaf, adviseur, marketingspecialist bent
  • meer gemak wil in het aantrekken van leads zodat je dat geen 80 uur per week meer kost
  • creatieve ondernemer bent die veel meer willen verkopen van je online aanbod

Dit is NIET voor jou, als je:
– een webwinkel hebt, met fysieke producten, als bijvoorbeeld kaarsen of handdoeken. Dit is uitsluitend voor dienstenondernemers.

– als je nog in de product/dienstontwikkelingsfase zit. Maak eerst jouw diensten zelf helemaal onweerstaanbaar, daarna vertellen we dat aanbod overtuigend aan je doelgroep

Wat is de investering voor deze wervende webtekstenscan:

595 euro ex btw en deze week tot en met dinsdag 17 maart betaal je 475 euro. (een voordeel van 120 euro)

Wanneer heb je je reactie? Binnen 4 werkdagen krijg je de uitgebreide scan terug. 3 A4’tjes met alle aanbevelingen waardoor er zeker weten meer conversie uit je website komt.

Enthousiast?

Stuur mij een mail met kort wat je doet. Dan bepaal ik of je kan helpen. Als je bovenstaande goed gelezen hebt is de kans 99% dat dit goed zit.

Je ontvangt een betaallink en als deze voldaan is ga ik aan de slag met al je teksten die je mij via Google Docs toestuurt.

Ja, ik wil dit graag, ik wil weten hoe ik mijn ideale lezer in het hart raak en inspireer.

 


Wil je flink groeien, maar wel helemaal op je eigen(wijze) manier? Download dan In 7 Stappen Naar On-weer-staan-bare Teksten Waar Je Business Zeg Maar Heerlijk Van Gaat Groeien.
Lees dit voordat je je website lanceert (5 fouten die je wil voorkomen)

Deel dit met jouw vrienden
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

REACTIES

avatar
  Abonneer  
Abonneren op

Droom je van een business met genoeg klanten?

Copy is key. Download de checklist met 7 punten waar elke copy aan moet voldoen.

 

nb. kijk in je mailbox, je hebt een mailtje van me.

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Nooit meer saai. Lekker leren schrijven, zodat je tekst danst en exact de goeie mensen aantrekt.

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Powered by WishList Member - Membership Software