‘Vertel me de eerste twee zinnen van je website en ik geef er feedback op!’

Dat was de oproep op social media paar weken terug! Veel ondernemers waren nieuwsgierig en lieten in een comment hun eerste twee zinnen van hun homepage achter. Leuk!

Blij dat ondernemers weten dat het er toe doet: je homepage is het eerste dat mensen zien en daar heb je de kans om mensen te verleiden, te inspireren, te raken.

Goeie binnenkomer: hoe pak jij de aandacht van je lezer?

Ook benieuwd naar de tips en wat mij vooral opviel?

Hier de 3 meest gemaakte fouten op een rijtje:

1. De website opent vaak met wie iemand is en wat iemand doet terwijl de webbezoekers vooral in de eerste tellen op zoek zijn naar ‘What is in it for me.’

Antwoord op die vraag geef je het beste door specifieke vragen te stellen:

Wil jij je Boa Constrictor ook leren praten, maar weet je niet hoe je begint?

Dat is specifiek! En herkenbaar voor iedereen die zijn Boa Constrictor wil leren praten.

Ander voorbeeld: ‘Wil jij een stuk ongezonder gaan eten, omdat je het liefst een kilo of tien aankomt?’

Ook dat is specifiek. (waarom deze ‘verzonnen’ voorbeelden? Omdat ik anders al mijn teksten op websites terug zie en ik wil dat je het zelf verzint. Je bent net als de rest van mijn publiek rete intelligent!)

2. Het wemelt op veel websites van de vage termen.

Persoonlijke kracht. Authentiek Leiderschap. Innerlijke Kracht. Innerlijke stem. Ik deed al eens een interview met Japke d. Bouma over de jeukwoorden. Het probleem met dit soort termen is dat niemand echt helemaal weet wat het is. Je kunt jezelf beter afvragen: wat betekent dat letterlijk in het leven van mijn klant. Wat doet hij of zij dan? Of wat laat hij dan?

Het antwoord op die vraag geeft je die heldere webtekst die je wil! Ook in de opening.

3. Een nadeel van beginnen over jezelf (zie punt 1) is dat je ook aan de slag moet met je ‘titel’, je functietitel.

Ben jij een interactieve contentstrateeg op het snijvlak van dierenwelzijn en huidverzorging?

Of ben je een woordacrobaat? Of een oplossinggerichte mindfulcoach ‘no-nonsense’.

Best wel moeilijk al die termen. En je hoeft ze niet te gebruiken. Je kunt ook zeggen: Ik help zwangere vrouwen met ontspannen zwanger zijn. Of: ik help je zichtbaar zijn voor je doelgroep, met pakkende updates op LinkedIn en Instagram. 2x in de week. 3 maanden lang.

Da’s duidelijk!

TIJD VOOR ACTIE? Had jij ook al bedacht: my god, als die eerste zinnen al beter kunnen, hoe zit het dan met de rest? 😀

Online Masterclass Wervende Webteksten Schrijven! 

 

Als je meer uit je website wil halen nodig ik je graag uit voor de Online Masterclass Wervende Webteksten Schrijven.

In 60 minuten geef ik je een bak aan inspiratie over de drie belangrijkste webteksten voor jou als trainer of expert.

Investering is 85 euro ex btw en dit krijg je terug als je binnenkort nog eens investeert in samenwerken met mij.

HIER LEES JE ALLES OVER DE ONLINE MASTERCLASS EN GEEF JE JE OP. 

 

 

Deel dit met jouw vrienden
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

REACTIES

avatar
  Abonneer  
Abonneren op

Droom je van een business met genoeg klanten?

Copy is key. Download de checklist met 7 punten waar elke copy aan moet voldoen.

 

nb. kijk in je mailbox, je hebt een mailtje van me.

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Meer klanten, meer lol door onweerstaanbare teksten. Check het fijne e-boek hier.

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Veel gelezen blogs:

Hier tekst.

Powered by WishList Member - Membership Software