Helemaal jezelf zijn in je merk? - HelloHumanity

Heb jij als zelfstandig ondernemer vaak het gevoel dat je niet echt jezelf bent in je merk? Te netjes, te formeel, te aangepast?

En wil je dat heel graag anders? Wil je in 2021 zoeken naar je eigen verhaal en waarheid?

Dan wordt januari een topmaand! Lees vooral door.

Eerst: heb je Promenade gezien? Wat hilarisch en goed en raar en gedurfd! Geweldig toch?

Als je het miste:

Helemaal jezelf zijn in je merk?
Foto NPO3.nl

Promenade is een TV-programma, een parodie op alle talkshows met al die zogenaamde experts. Al het gelul uit al die nekken. Het is fantastisch ongemakkelijke TV en op Twitter gaan heel veel mensen los dat ze het zo stom vinden. Gedaan door Diederik Ebbinge, Ton Kas, Eva Crutzen en Henry van Loon.

En er zijn heel veel mensen – Leuke Mensen Met Smaak – die het te gek vinden. Regiotwister, hoe leuk is dat?

Durven
Ik vind het voor mijzelf als zelfstandig ondernemer, als senior executive creative fantasy based, humor and human focussed and conversion obsessed copywriter en Emsterdemmer en Ajacied (en helemaal geen gekke thuiskok en wandelaar in hart en nieren) heel inspirerend omdat zij, die programmamakers DURVEN. Ze durven te maken wat ze maken, trotseren de angst dat mensen het stom vinden, als ze die angst al hebben!

Ze hadden rond kerst twee uitzendingen: eentje voor de randstand en hoger opgeleiden en eentje voor de provincie en lager opgeleiden!

En ze voeren dat consequent door, die grap. En wat ik nu doe doen zij niet: zeggen dat het een grapje is. Ook in een uitzending van Op1 vertelde Diederik met droge ogen dat ze ‘juist de verbinding wil creëren tussen de randstad en de provincie!’

Hilarisch, maar op Twitter was er een vrouw die helemaal los ging op dit idee! ‘De arrogantie!’ en ‘Kut NPO!’

Durf, lef! Jaloersmakend, inspirerend. Ik wil dat ook meer kunnen, ja, nog meer! Dingen maken waar mensen ook boos van mogen worden, omdat je daarmee op datzelfde moment wel doet waar jij zélf in gelooft. Maken wat je wil maken, omdat jij het wil maken.

‘If you want to achieve anything in this world you have to get used to the idea that not everyone will like you’ zei Simon Sinek

Een bak inspiratie voor je
De komende weken ga ik het met je hebben over personality. Persoonlijkheid. Je krijgt een rijtje mails (gratis!) met een bak inspiratie.

Personality of…

Hoe je met jouw persoonlijkheid een eigen, uniek merk neerzet dat mensen onthouden, dat zich onderscheidt en waar jouw ideale klant graag bij wil horen.

Of wacht, misschien moet ik zeggen:

Hoe je een eigen, uniek merk neerzet wat jou helemaal past als een jas en waar je jezelf thuis voelt, 100%.

Heb je vaak het ongemakkelijke gevoel dat je op je website en in je nieuwsbrieven anders bent dan je eigenlijk echt bent met vrienden in ‘t café? En wil je dat niet meer?

Dan zijn de mails die komen 100% voor jou. En zeker als jij met een vrolijke drift een imperium aan ‘t bouwen bent dus echt lekker wil groeien: lezen die handel. Meld je hier aan voor de inspiratie.

Je krijgt dan ook het e-boek over lekkere teksten.

Wat bedoel ik met persoonlijkheid?

Kijk: jij bent je merk.

Mensen doen zaken met jou niet per se of alleen om je diensten of je expertise, want die kunnen ze bij nog 4250 anderen krijgen. Ze doen zaken omdat ze bij jou een goed gevoel hebben. Die magische klik.

Om dat te creëren moeten mensen wel iets van je weten!

Als ik op Innercircle drie foto’s zie van een vrouw, ik kan ook zien dat ze uit Amsterdam-Oost komt en ze geen kinderen heeft, maar verder lees ik helemaal niets is het heel lastig om iets van haar te vinden (behalve tantoe lekker, iets dat je natuurlijk niet meer mag zeggen in 2021, sorry ik schoot uit. Nee, maar deze vrouw, echt tantoe lekker, mijn god. Sorry, ik doe het weer!)

Jouw verhalen, jouw rariteiten, jouw voorkeuren en ook afkeuren allemaal in je merk. In de e-mails die je stuurt, in je webteksten en op de socials, zodat je echt die mensen aantrekt die bij je passen en mensen kunnen denken: Oh, ja! Promenade, dat vind ik ook te gek! (of: Yeah, midgetgolven, is echt mijn ding! (als voorbeeld, bijvoorbeeld. Yes, yes, yes: André Rieu! Top! (inmiddels gok ik dat er mensen zijn die exact weten wat ik daarvan vind, zonder dat ik het hoef te zeggen. Snap je? Zo werkt het!)

En vooral: meer personality zodat je meer en meer jezelf bent in je merk. Dan kost het schrijven van die mail, van je webteksten steeds minder moeite en het vertellen van je verhaal ook.

Angst voor afhakers

De komende week gaan we ‘t daar over hebben! En dan gaat het natuurlijk ook over de angst die ermee gepaard gaan. Want als je laat zien wie je bent kunnen mensen ook denken: focker, krijg de tering, ik schrijf me uit!

Jij kan bijvoorbeeld keihard afhaken omdat je Promenade een kutprogramma vindt. En ook nu kun je afhaken omdat je vindt dat je in een nieuwsbrief geen kut mag zeggen. (ik drijf het nu op de spits, ik ga echt niet in elke komende nieuwsbrief scheldwoorden gebruiken, beloofd. Puur omdat ikzelf niets vind toevoegen, althans niet meer dan 4 keer. Of 5. Daar twijfel ik nog over.)

Aan de andere kant: ooit zei iemand ‘Eindelijk iemand die gewoon kut durft te zeggen in z’n nieuwsbrief!’ Zo zie je maar: mensen vinden er toch wel wat van.

Hoe dan ook: ga je mee? We gaan samen onderzoeken hoe jij meer personality in je merk krijgt, met eigen verhalen, met jezelf meer te laten zien. Speciaal voor eigenzinnige ondernemers die veel meer zichzelf willen zijn en die van rauw en echt houden. En die zich willen onderscheiden.

‘You’d rather be hated for what you are, then to be loved for what you are not.’

Zin in? Komende woensdagmorgen de 6e (2 dagen voordat eindelijk de eerste prik wordt gezet, woehoe!) krijg je die eerste mail erover.

Ik zoek ondertussen nog even naar een lekkere hashtag die past bij dit thema. Ik dacht aan #helemaaljij

Geintje, ik zeg toch sorry!

Groet en geniet ondanks alles van je oud en nieuw!

Ps. Hier vind je ‘t linkje naar Promenade.

En hier schrijf je je in voor de e-mails die gratis en voor niks in je inbox ploffen 

0 0 stem
Artikelbeoordeling
Deel dit met jouw vrienden
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Abonneer
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Meer klanten, meer lol door onweerstaanbare teksten. Check het fijne e-boek hier.

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Veel gelezen blogs:

Hier tekst.

Powered by WishList Member - Membership Software