Out-Of-Office berichten saai? Zo kan het ook. De kerstspecial! - HelloHumanity

Als eigenzinnige ondernemer of dienstverlener heb je natuurlijk al echt lekkere teksten op je website. Of wordt 2021 het jaar dat je met die webteksten aan de slag gaat? Vrij en onverveerd?

Als je in ‘t echte leven best grappig bent, vaak met energie en humor met de deur in huis valt, ook naar je klanten, wil je natuurlijk dat dit ook op je website en in ál je online marketing is te voelen. Jij bent niet-saai, anders, je bruist van energie en wil met mensen werken die ook wel van een geintje houden.

En hoe zit dat nu met je out-of-office? Veel ondernemers vergeten daar plots dat ze ook los, ontspannen en grappig mogen zijn. Origineel. Echt.

Dé aanleiding voor deze post was dat ik – alweer even geleden – deze mail kreeg.

De gozer die dit stuurde is leuk. Leuk en grappig. Noemt mij altijd ‘G.’ wat een term is uit de rapwereld, geloof ik. Deze gozer is een jaar of 34, houdt van whiskey.

En dan klinkt zijn out-of-office zo:

Out-Of-Office berichten saai? Zo kan het ook. De kerstspecial!

Wat is dit? Kan anders toch?

Hieronder drie templates, ga maar los, vrij te jatten, maar natuurlijk: geef je eigen creatieve twist er aan.

 

Titel: bijna terug van mijn Netflix-vakantie

Hi,

Wat kijk jij op ‘t moment? The Crown? Breaking Bad voor de 3e keer? The Fall?

Ik ga nu beginnen aan de Queen’s Gambit. Daarnaast hoop ik dat het regelmatig zonnig is voor een flinke wandeling. Ik heb een boek thuis en heb me voorgenomen nauwelijks op mijn Macbook te kijken.

Ik wil namelijk straks in ‘t nieuwe jaar weer allemaal zo leuk mogelijke inspiratie naar je sturen via allerlei mails. Dus ik reageer niet meteen!

Wat? Krijg je mijn mails nog niet? Dan moet je zeker als je [ideale doelgroep] bent, je meteen even inschrijven. Want als jij worstelt met [concreet probleem] dan ga je er lol aan beleven. Een bak met gratis tips. Halleluja.

Schrijf je hier in.

Groet! Tot 4 januari.

Titel: jij bent mijn enige echte sterretje 

Beste lezer!

ik kan niet meteen reageren want ik heb plakkerige vingers. Ik zoek nu een doekje, om mijn oliebolvingers mee af te vegen, maar het is ook dat ik even aan ‘t chillen ben. Snap je? Het zijn van die dagen dat ik zo van de ene lanterfant-activiteit in de andere glij. Netflix, een puzzle met de jongste van 2 (hij is beter), koekjes bakken staat ook nog op ‘t programma en uitslapen met mijn vrouw.

Dus. Ik reageer over een weekje weer.

Check hier vooral mijn laatste column. Vind je misschien wel leuk.

Doei! En wees voorzichtig met die sterretjes.

 

Titel: ben er even niet (en een kijktip!)

Geachte relatie,

Ik schep er vreugde in om je te laten weten dat ik…

Ach, nee, dit lukt niet. Ik wilde een heel formele out-of-office sturen. Voor de grap.

Maar ik ben er effe niet. Dat wilde ik zeggen! Ik ben de kerstboom aan ‘t blussen! Wat gaat dat snel, het plafond is al zwart.

Als we veel hebben samengewerkt: volgend jaar weer? Lachen. Echt. Ik vond het fijn.

Hebben we niet samengewerkt? Wat? Huh? Wat is dit? Raar! Even bellen in ‘t nieuwe jaar. Een zoomkoffie?

Nice. Ik kijk er naar uit.

Ik ben er weer op [datum].

GROET!

Johan

PS. kijk sowieso even naar Oudejaarspromenade. 27 en 28 december. Dat wordt grappig!

Waarom dit belangrijk is? 

Wat ik je vooral wil zeggen, creatieve, rare, leuke, inspirerende, eigenzinnige, onhandelbare zelfstandig ondernemer: 

ALLES KAN. Er zijn geen regels in het communiceren met je klanten. Ja, je moet extreem, ultra, vet en tantoe helder zijn in welke problemen je oplost. Absoluut.

Maar, dat gezegd hebbend: Je hoeft geen ‘net’ of ‘formeel’ verhaal op te hangen. Wil je je mensen aanspreken met Hallo lieve motherfockers,?  Doe dat. Als jij weet dat ze daar vrolijk van worden en zich er door – kuch – verbonden voelen, dan is dát wat je hebt te communiceren.

Je hoeft geen rekening te houden met al die mensen die toch helemaal geen match zijn. Geen humor hebben. Saaie mensen. SBS-kijkers. Mensen die zichzelf ‘verbinder’ noemen. Mensen die ‘let’s connect’ op hun LinkedIn hebben. Verschrikkelijk.

Ik maak een geintje, hoor. Een beetje.

Maar, hoedanook, terug naar de authenticiteit: Zoals ik in ‘Verover de wereld met wie jij echt bent’ zeg:

Vertel je verhaal zoals jij dat graag wil

Heb schijt aan de regels en fuck formeel

Doe af dat korset en own die shit,

Maak eens een grap en stap uit het gelid

En wees niet te bang voor wat men dan denkt

Verover de wereld met wie jij echt bent

Het hele gedicht vind je hier.

Wil jij ‘t komend jaar de stap zetten naar meer klanten? Wil je van freelancer naar zelfstandig ondernemer met echt eigen klanten, een pakkende website met een geheel eigen stijl? Met je eigen online aanwezigheid, op naar een onweerstaanbaar imperium? 😍

Schrijf je hieronder dan zeker even in. Krijg je meteen zeven tips voor echt lekkere teksten.

Ja, ik wil die inspiratie, lekker!👇🏼



Vink onderstaand vakje aan. Daarmee geef je me volgens de nieuwe privacyregels toestemming om je te mailen.

Je krijgt na dat boeketje vaker inspiratie als je echt lekker wil leren schrijven of me wil volgen.


0 0 stem
Artikelbeoordeling
Deel dit met jouw vrienden
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Abonneer
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Meer klanten, meer lol door onweerstaanbare teksten. Check het fijne e-boek hier.

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Veel gelezen blogs:

Hier tekst.

Powered by WishList Member - Membership Software