Hoe val je op in een overvolle markt? Doe dit. - HelloHumanity

Hoeveel coaches en experts zijn er eigenlijk in vredesnaam in het land? Veel, heel veel! Als je nu een oproep op sociale media plaatst waar je zegt dat je een consultant zoekt en die moet per se in Utrecht wonen, dan alleen al heb je zo 400 berichten.

Voel je wel eens de wanhoop? Denk je wel eens vertwijfeld: hoe pak ik de aandacht?

Dat begrijp ik heel goed, je bent niet alleen! Iedere business coach die ‘t heeft over ‘moeiteloos klanten aantrekken’ die verkoopt desinformatie. Die moet gewoon even z’n bekkie houden. Ja, toch, niet dan?

Maar er zijn absoluut manieren om meer op te vallen, online. Via je blog, je socials en op je site.

Een manier om de aandacht te pakken van de mensen die echt bij je passen.

Een van de beste manieren om op te vallen is jouw persoonlijkheid te laten zien in je merk.

De tips die jij geeft, de inspirerende updates op social media, tsja, lullig, maar die kunnen misschien nog 3000 anderen geven.

Maar dat JIJ die tips geeft, met jouw stijl en persoonlijkheid dat kan niemand kopieren.

Wat bedoel ik met personality? 

Wat ik bedoel met je persoonlijkheid laten zien in je merk, in al je uitingen, is dat je laat zien waar jij voor staat, wat je tof vindt, wat je suf vindt, waar je opgewonden van raakt, waar je van moet lachen, wat je ontroerd. Dat. Jouw persoonlijkheid.

Veel ondernemers, experts als jij geven alleen maar die tips. ‘Vijf manieren om vandaag nog te leren om langer dan 3 minuten op één been te staan.’ of 3 redenen om vandaag met je medewerker in gesprek te gaan.’

Waarom dat te weinig is? Ik leg het je uit…

Waarom is het voor jou als zelfstandig ondernemer belangrijk?

Hoe val je op in een overvolle markt? Doe dit.Kijk, je wil natuurlijk vooral klanten en meer dan nu, anders zou je dit nu niet lezen. Geld! Omzet, facturen versturen. Yes. Fijn. Dingen kopen.

De manier waarop je mensen inspireert om van je te kopen is dat zij het jou gunnen en dat zij connectie met je voelen. En door jezelf te laten zien, leert jouw ideale klant je kennen en ontstaat die connectie.

Hoe is het als iemand je een mail stuurt: ik wil met je werken, ja, het voelt alsof ik je al jaren ken. Wij mensen zijn gemaakt om connectie te maken en dat doe je online via blogs, video’s, webinars en social media door ook te laten zien wie jij bent. Want dan kan het zijn dat iemand denkt: oh, ja! Dat heb ik ook! Of oh, zooo herkenbaar.

Ik heb het zelf al zovaak gehad bij met name Laura Belgray. Zij roept bijvoorbeeld dat ze zo blij is dat ze als entrepreneur gewoon heerlijk op kan staan als ze wil. Ze zet zichzelf neer als ‘Lazy person’. Word ik blij van, omdat de meeste ondernemers wat mij betreft te perfect willen overkomen, waar ik me helemaal niet in herken.

‘Ik sta deze week elke dag om 5 uur op. Lekker productief bezig zijn.’

Ik denk dan altijd: doe niet zo hysterisch. Wie wil er om 5 uur op? Idioot!

Wat je doet met je persoonlijkheid laten zien is jezelf als een mens gedragen, online. Je menselijkheid laten zien.

Het maakt dat je ook nog eens – in veel gevallen – entertaining bent. Je bent licht en leuk. Echt!

Ontspannen

Hoewel het zeker spannend kan voelen, zeker in ‘t begin, voelt het op den duur als een bevrijding. Geld verdienen met wie jij echt bent.

Je hoeft niet formeel en stijf en dus heel raar te gaan klinken. Veel ondernemers maken nog die vergissing. Herken je dat? Dat je een beeld hebt in je hoofd van hoe je zou moeten overkomen? 

DAT WIL JE NIET MEER.

Hoe cool als je in je merk je eigen flauwe grappen kwijt kan? De taal die jezelf gebruikt? Als je spontaan kan zijn? Als je zoveel minder bang bent om te delen wat je wil delen?

Wil je die vrijheid?

Daar gaat dit over. Over jezelf laten zien en je eigen stijl vinden.

De olifant in de kamer: maar ik kan mensen daardoor ook verliezen! Want als ik laat zien wie ik ben of ik deel waar ik voor of tegen ben, dan kunnen mensen dat ook stom vinden.

Ja, klopt, mensen kunnen je ook stom vinden. Dat is 100% zo. Het moet eigenlijk ook. Dat bepaalde mensen afhaken. Anders haken mensen af omdat je volledig vlak en saai bent en als dat gebeurt denk je bij jezelf: maar ik bén niet saai!

Het is spannend! Als jij een verhaal vertelt waar jijzelf in gelooft en je deelt dat je helemaal blij werd van De Toppers In Concert  en mensen haken er om af… tsja… free to go toch?

Dit las ik ergens op internet en de bron is niet helemaal duidelijk, anders had ik die genoemd:

Eating rejection for breakfast means to deliberately put yourself in a position to be rejected. Do something where the person is likely to say no. This makes one more resilient, more confident, and more willing to go after what they want.

Kijk, als bijvoorbeeld mensen zich uitschrijven van mijn maillijst omdat ze vinden dat ik teveel ‘focking’ zeg, tsja, dan zie ik ze liever gaan. Want als dat al een grens is, my god, nee, dan passen we niet en dan wordt samenwerken ook wat lastig.

Mijn speciale kwaliteit is een overtuigende stijl van webteksten schrijven en die overtuiging zit ook in grapjes en een tikkie brutaal zijn. Als dat bij je past hebben we een match, 100%. Als dat niet past: er zijn veel copywriters die je kunnen helpen.

En nu naar jou:

Hoe zou jij – in één woord – jouw merk omschrijven? Laat het hieronder in de commentaren achter!

Nog meer tips over onweerstaanbare webteksten ontvangen? Download het e-boek: 7 Lekkere Tips Voor Niet-Saaie Webteksten Die Overtuigen 

Vink onderstaand vakje aan. Daarmee geef je me volgens de nieuwe privacyregels toestemming om je te mailen.

Je kunt je op elk moment afmelden door te klikken op de link in de voettekst van de e-mails. Voor informatie over ‘t privacybeleid, bezoek de website. (na het e-boek laat ik je niet alleen: je ontvangt wekelijks tips zodat je business groeit met heerlijke copy)

0 0 stem
Artikelbeoordeling
Deel dit met jouw vrienden
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Abonneer
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Meer klanten, meer lol door onweerstaanbare teksten. Check het fijne e-boek hier.

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Veel gelezen blogs:

Hier tekst.

Powered by WishList Member - Membership Software