Een van de moeilijkste dingen deze dagen als ‘t gaat om meer leads binnenhalen via je website als trainer of coach is dat je VERTROUWEN moet winnen, online. Met jouw verhaal. Als je Argentijnse geurkaarsen verkoopt is dat niet zo belangrijk, maar als coach of trainer: een must!

Dat is zo moeilijk, omdat we vrijwel allemaal – dus ook jouw lezers en potentiële klanten – een feilloze bullshitmeter hebben. We voelen echt snel of iemand uit z’n nek loopt te lullen, of iets onecht is of iemand crazy beloften doet. En dan haken mensen dus af.

Dat laatste – ik moet het toch zeggen – is helaas niet eens helemaal waar.

Ik ken heel wat businesscoaches die echt uit hun nek lopen te lullen, met website en palmbomen daarop en beloften waar ik diep van gaan zuchten. Luchtkastelen verkopen loont nog steeds, waardoor mensen een paar duizend euro uitgeven voor niks, maar jij leest dit omdat je met jouw trainingsbureau mensen wil helpen, maar je ook snapt: er is nu eenmaal geen garantie voor succes. Is er gewoon niet!

Ooit was ik cabaretier, (hoewel Ronald G. me zei dat je dat altijd blijft, waar ik dan weer heel trots op was, dat hij dat zei, want hoe dat ging… wacht! Kalm.

Ik vertel je het hele verhaal, het is heel leuk.

Ik zag Ronald G. in ‘t Vondelpark, we groetten elkaar en zijn zoontje vroeg: wie is dat, papa?

En toen zei Ronald G.: ‘Dat is een collega van papa.’ Enfin, je snapt lieve lezer dat ik daarna een dikke maand met stijve tepeltjes rond liep. Hastalapasta!

Goed. Ik wijd uit!

Wat ik wilde zeggen: ooit was ik cabaretier en toen was tijdens het repeteren en op het podium altijd dé vraag ‘Is dit geloofwaardig?’

Gaat je publiek met je mee, of voelt het niet echt? Dat is een superdunne lijn, een wankel evenwicht.

Ik speelde eens in Toomler en toen vertelde ik dat ik geen ene rooie rotcent had. Dat was ook min of meer echt zo, toentertijd, maar Jan-Jaap van der Wal zei me achteraf dat het moeilijk is om daar in mee te gaan bij mij, omdat ik een goed uitziende, goed geklede gezonde Hollandse jongen bent, dat is wat je ziet.

Wat dus belangrijk is, is dat je je eigen verhaal vindt. Maar of beter EN: je wilt verdorie natuurlijk ook gewoon keihard klanten overtuigen van jouw verhaal en van jouw oplossing. Omdat jij ook gewoon echt wil groeien, omdat je gewoon een geil wordt van geld!

Dat is zoeken. En weet dat dat niet in een halve middag gevonden hoeft te worden. Neem je tijd.

Ikzelf worstel ook met dit verhaal natuurlijk. Want hoe lekker om al die opdrachten te verwelkomen. En je gaat nadenken over wat voor topargumenten je nog meer kan toevoegen om mensen te inspireren op je homepage of op je salespage.

Een van de dingen die ik nu gedaan heb, zodat ik echt achter mijn verhaal sta, is dit vertellen:

A. ik geloof heilig dat die geloofwaardigheid op je site er toe doet.

B. Ik geloof heilig dat ik daarin een bijzonder talent heb en me onderscheid: als cabaretier kan ik je met die geloofwaardigheid helpen, met authenticiteit op je site.

C. Ik werk uitsluitend met trainers en coaches (en een enkele andere dienstenondernemer) die ik écht kan helpen, ik zeg best vaak nee.

D. Ik werk uitsluitend met trainers en coaches die al kunnen bewijzen dat hun training leidinggeven of hun social media training uitmuntend is en dat deze al vaak verkocht is.

Waarom dat laatste zo belangrijk is?

Omdat als die twee dingen op orde zijn en het loopt toch niet met je leads, dat er dan een probleem is met je copy. Dat ligt het echt daar aan.

En dan kom ik in beeld en gaan we samen succes hebben.

Als het niet loopt met je leads, je bedrijf groeit niet zoals je wilt, kan dat ook liggen aan ‘t feit dat je dienst gewoon niet zo goed is. Dat is absoluut geen schande, maar zo kan ‘t gaan. En het kan ook komen omdat je een tof ding hebt, maar dat je het niet aan de goede mensen laat zien.

Geloofwaardigheid. Ik vraag vrijwel nooit aan ‘t eind van een post wat jij er van denkt, omdat dat in mijn geval niet geloofwaardig is, ik wil meestal gewoon iets vertellen. Maar nu wel:

Hoe zorg jij dat je geloofwaardig bent als trainer of coach, ook al voel je in al je vezels dat het zo verdomde lekker zou zijn als je de komende twee weken toch nog even 3000 euro erbij zou fixen? Laat me hieronder weten!

En ook dit: download de Checklist Voor Websiteteksten die wel geld opleveren exclusief voor trainers en coaches. (als je er toch bullshit in vindt, laat me weten.)

Deel dit met jouw vrienden
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

REACTIES

avatar
  Abonneer  
Abonneren op

Droom je van een fijne business met genoeg klanten?

Copy is key. Download de checklist met 7 punten waar elke copy aan moet voldoen.

 

nb. kijk in je mailbox, je hebt een mailtje van me.

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Nooit meer saai. Lekker leren schrijven, zodat je tekst danst en exact de goeie mensen aantrekt.

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Powered by WishList Member - Membership Software