Dit is de leukste copytip voor meer conversie/humor/overtuiging - HelloHumanity

De tip om je tekst direct pakkend te maken is het toevoegen van details.

Wat je wil is je lezer raken, zodat hij of zij voelt: oh, ja, herkenbaar! Au! Belangrijk! Tof!

Een emotie, welke dan ook, zodat de kans groter wordt dat je ideale klant doet wat jij daar op die pagina graag wil.

Dit geldt voor je nieuwsbrieven, je website en je blogs. Social updates? Ook.

Hoe het werkt in drie voorbeelden.

Heb jij vaak stress op je werk? Voel je je bijna dagelijks opgefokt? Knoop in je maag?

Dan heb ik een mooie training voor je.

Of:

Zit jij vaak achter je laptop, met opgetrokken schouders te werken aan een project en denk je de hele tijd: is dit wel goed genoeg? Blijf je malen in de auto op weg naar huis? Ben je afwezig als je met je kinderen en de sperziebonen aan tafel zit? Voel je meteen een scheut zenuwen door je lijf gaan als de telefoon gaat en je ziet dat het een klant is?

Zie je de sperziebonen? Die maken het meteen specifiek. Invoelbaar. En ik vind het voorzichtig ook al een beetje grappig worden. Jij?

Dit is de leukste copytip voor meer conversie/humor/overtuiging

Mijn favoriete voorbeeld:

Ben jij al een tijd single en voel je je daar niet prettig bij? Ben je best vaak alleen omdat vrienden al wel kinderen hebben en verlang je naar een partner?

Met details:

Zit je regelmatig op de vrijdag (of zaterdagavond) alleen op de bank met een zak Doritos, zappend van zender naar zender? Hang je zomaar een kwartier bij een spelshow met Gordon? Kun je dat hoofd niet meer zien? Vermoeiend dus. En je hebt ook al pijn aan je duim van het swipen. Op Tinder. Bumble. Happn. Innercircle.

De herkenning wordt zo veel groter, je trekt iemand in je verhaal. Nog een voorbeeld. Compleet verzonnen dit. Nooit meegemaakt. Zeker niet afgelopen nacht:

Afgelopen nacht heb ik lang wakker gelegen. Ik voelde me zo onrustig. Ik heb mijn maatregelingen uiteindelijk wel genomen en dat hielp.

VS.

Rond drie uur vannacht was ik het zat. Ik lag al anderhalf uur wakker, ik bleef maar malen, ik ben uit bed gestapt en heb mezelf een Sambucaatje in geschonken en deze naar achteren geslagen. Bam. Dat hielp.

Zie je hoe het werkt? Met voorbeelden en dan ook nog gedetailleerde voorbeelden maak je een tekst levendig, trek je je lezer met z’n hele hebben en houden in je verhaal en is de herkenning optimaal. Als jouw dienst of product dan ook nog eens echt goed is, dan geloof ik dat dat zomaar helpt bij ‘t overtuigen van je klant om dit te kopen.

Wil jij meer zichtbaarheid? Betere webteksten? Download ‘Zo Bereikte Ik 374.425 Mensen In Twee Jaar Tijd Met Best Wel Lekkere Teksten.’ (5 tips!)  

Vink onderstaand vakje aan. Daarmee geef je me volgens de nieuwe privacyregels toestemming om je te mailen.

Je kunt je op elk moment afmelden door te klikken op de link in de voettekst van de e-mails. Voor informatie over ‘t privacybeleid, bezoek de website. (na het e-boek laat ik je niet alleen: je ontvangt wekelijks tips zodat je business groeit met heerlijke copy)

0 0 stem
Artikelbeoordeling
Deel dit met jouw vrienden
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Abonneer
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Meer klanten, meer lol door onweerstaanbare teksten. Check het fijne e-boek hier.

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Veel gelezen blogs:

Hier tekst.

Powered by WishList Member - Membership Software