Interview Richard Engelfriet - Is succes maakbaar? - HelloHumanity

Hoe dan? Hoe word ik succesvol? Wat is het gouden stappenplan naar meer klanten? Welke methode werkt echt?

Als je die vraag – als ondernemer – ook kent, je zoekt best wel ijverig naar successtrategieën en je wordt de hele dag gebombardeerd met stappenplannen en formules die je ZEKER WETEN 100% GEGARANDEERD aan klanten helpt: deze video is voor jou.

Je zult misschien net als ik ontgoocheld zijn na dit interview, maar ook: bevrijd. Want je kunt gewoon lekker gaan doen wat goed voelt voor jou, garantie op succes heb je nooit.

Richard Engelfriet schreef het boek De SuccesIllusie waar hij gehakt maakt van managementclaims en marketingclaims als: je moet een USP hebben, stel SMART doelen en Start With Why. Ik ben al drie dagen onderste boven van dit boek. Al mijn zekerheden zijn weg.

Want, nog iets: je moet een ondernemersplan hebben, toch? Zonder ben je kansloos. Toch? Of niet?

Wil je de 10k-challenge volgen die ik noem in de video? Ga dan naar deze pagina.

Check hieronder (na ‘t kijken van de video is mijn tip) wat mijn conclusies zijn en mijn nieuwe gouden stappenplan! ; )

 

En nu?

Dat is de grote vraag die iedereen zo’n beetje heeft na de ontdekking dat al die stevige claims en strategieen helemaal niet zo hard te maken zijn.

Mijn nieuwe strategie:

  • ik ga vooral heel veel proberen en een stuk minder lang nadenken over of ‘dit wel DE GOEDE strategie is’. Dat deed ik namelijk nogal. Ik was aan ‘t werk, met een koortsachtig gevoel van dat het nu allemaal gaat lukken. Ik probeer te onthouden dat dat helemaal niet zo zeker is. Een gratis webinar aanbieden? Voila zou kunnen. Maar is niet per se de holy grail. Bloggen? Yes, voor mij werkt het. We hebben veel minder zekerheid in ‘t leven. Voelt niet fijn, maar is wel de realiteit.
  • Nieuwe manieren om klanten te vinden moeten vooral heel erg bij mij passen, ik moet er op ‘t moment zelf behoorlijk blij van worden. Want: je weet toch niet of het succesvol wordt.
  • Voorbeeld: iemand zei: je moet veel directer mensen gaan bellen. Voila. Weer zo’n tip. Om te zorgen dat er dan op zeker een nieuwe klant gevonden wordt met een opdracht van minstens 2500 euro moet ik denk ik zo’n 90 mensen bellen. Dat kost gruwelijk veel tijd. Kan zomaar 10 hele ochtenden kosten. Met het energieverlies dat erbij hoort. En vooral: dat is heel erg kut enzo. Dus: slecht idee.
  • Ik blijf dus fijn bloggen. Maar misschien wel minder geforceerd over alleen teksten schrijven. Want hier nu, wat ik nu met Richard deed dat voelt voor mij goed. Belangrijk. Dit doet er toe. Voor mij, hè? En misschien levert dat zomaar een connectie op die mij een hoop verder helpt.
  • En ja, ik moet natuurlijk ook wel even stil staan bij hoe ik dan de huur in oktober betaal. Jammer, is dat. Dat je dingen moet betalen in ‘t leven.
0 0 stem
Artikelbeoordeling
Deel dit met jouw vrienden
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Abonneer
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Meer klanten, meer lol door onweerstaanbare teksten. Check het fijne e-boek hier.

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Veel gelezen blogs:

Hier tekst.

Powered by WishList Member - Membership Software