Soms moet je een mededeling doen aan je klanten. Je wil je klanten iets laten weten, bijvoorbeeld dat je winkel weer open is en hoe dat dan gaat met corona. Geen overdreven sexy mededeling, maar het moet wel gebeuren.

Maar hoe doe je dat dan toch leuk en swingend zodat jij steeds meer en meer onthouden wordt als een heel leuk merk?

Die vraag stelde mijn klant Toff Optiek in Amsterdam mij.

Ik werk nu ruim een jaar samen met deze opticien en de opdracht aan mij is altijd: schrijf e-mails aan onze grote lijst zodat mensen ons blijven zien als de opticien waar je zijn moet. En het mag dan wel een beetje vrolijk en anders.

Waarom is een enthousiaste en vrolijke toon – als het gepast is – echt belangrijk?

Omdat mensen altijd zaken doen met mensen. De beleving die je hebt bij een persoon zorgt dat je vertrouwen voelt. Dat je er blij van wordt, dat je erbij wil horen.

Ook voor jou als dienstenondernemer is dat essentieel. Want er zijn nog 6260 andere trainers die doen wat jij doet.

Of je bent goed en saai of je bent goed en ook nog eens leuk. Dat je klanten of bijna-klanten pret bij je voelen. Dat ze het leuk vinden om bij je in de buurt te zijn en uitkijken naar je mails, je inspiratie.

Online vertrouwen winnen vinden heel veel mensen heel moeilijk, maar het kan heel goed. Ook jij kan dat leren.

Online Masterclass: Opvallen in een overvolle markt

Voor ik naar de mail ga die ik voor Toff Optiek schreef wijs ik je heel graag op de Online Masterclass die hier over gaat: aantrekkelijke en pakkende teksten schrijven.

Komende dinsdag 30 juni, 10.30. Check hier alle details en scoor snel je ticket. 

 

Dan nu de mail die naar 1900 mensen werden gestuurd. Het moest gaan over de Corona-regels. Saai? Ja. Belangrijk? Ja.

Dus hoe dat dan met lol en een knipoog doen? Zonder dat de duidelijkheid naar de knoppen gaat?

Bekijk hier hoe ik de mail geschreven heb.

Ga ik er een nieuwe cabaretprijs mee winnen? Neuh, vast niet? Is het proza van Champions League niveau? Leuk dat je het vraagt: bijna.

Nee, wat het is, is een e-mail aan een hele hoop klanten die net wat leuker is dan een saai en gortdroog verhaal.

Het resultaat van deze mail was 45 enthousiaste reacties op een maillijst van 1900 mensen. Reacties, hè? Dat gaat nog verder dan openen en klikken!

Ook kwamen er diverse telefoontjes van mensen die graag direct een afspraak willen maken. En met leuke mails open je het gesprek en dat gebeurt in dit geval in de winkel, bij jouw online business gebeurt het online.

Het ijs breken werkt. Enthousiasme en een knipoog werkt.

Kan dit ook voor jouw business? Als je trainer bent of expert? Als je mensen helpt met soms ingewikkelde thema’s als loslaten, of eenzaamheid?

Ja, tuurlijk!

Komende dinsdag ga je ontdekken hoe de alledaagse problemen van jouw klanten juist de basis zijn van herkenbare mails (en al je teksten). Mails die ze graag lezen. Mails (of blogs) waardoor zij weten: ik word hier begrepen. En hoe je in die herkenning een simpele stap zet naar humor en zelfspot, zodat je een ijzersterke band smeedt met jouw klanten.

Ik leg je in drie stappen uit hoe je dat doet. Kennis waar je de rest van je leven lol van hebt en een hoop mensen meer mee gaat overtuigen.

Meld je nu meteen aan voor deze masterclass. 

Wat: Online Masterclass over copywriting: Opvallen in een overvolle markt.

Wanneer: Dinsdag 30 juni, 10.30 – 11.30
Investering: 45 ex btw
Waar: de leukste zoomroom van ‘t land.
Exclusief voor dienstenondernemers, copywriters en contentmarketeers.

Ja, hier ben ik zeker bij! 

Deel dit met jouw vrienden
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

REACTIES

avatar
  Abonneer  
Abonneren op

Droom je van een business met genoeg klanten?

Copy is key. Download de checklist met 7 punten waar elke copy aan moet voldoen.

 

nb. kijk in je mailbox, je hebt een mailtje van me.

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Meer klanten, meer lol door onweerstaanbare teksten. Check het fijne e-boek hier.

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Veel gelezen blogs:

Hier tekst.

Powered by WishList Member - Membership Software