Weet je wat nog wel het moeilijkste is aan dat hele ondernemen? En ook tegelijkertijd het leukste? En het engste?

Dat je het steeds meer en meer 100% op je eigen voorwaarden doet.

Op dit moment werk ik aan een aanbod om mensen te helpen beter te bloggen, zodat zij duizenden mensen per jaar bereiken en hun business groeit.

En terwijl ik daarmee bezig was, met bedenken hoe en wat, voelde ‘t aanbod steeds niet goed. Ik wist: ja, zeker kan ik mensen enorm helpen met hun blog, want als ik iets kan… maar, maar, maar…

De vorm klopte nog niet. Ik dacht: get, wat saai. Ik kreeg er geen energie van.

Helemaal toen iemand zei: ‘mensen willen ook weten hoe hun blog goed gevonden wordt.’

Toen werd ik helemaal depressief, want ik heb met dat hele SEO net zo weinig als dat de paus met zaalvoetballen heeft. Dat wil ik mensen niet leren.

Maar ik voelde ook dat ongemak: moet ik dat dan doen?

Ken je die: dat je toch steeds denkt dat je op een bepaalde manier moet zijn. Dat je iets gaat maken wat onbewust toch aan de verwachting van de buitenwacht voldoet, maar niet is wat je zelf wil maken?

Die kan listig zijn, daarom schrijf ik het je.

Het zit ingebakken in wie we zijn: we willen instemming van anderen.

Toen ik voelde dat het aanbod nog niet klopte wist ik: denk zoals je denkt als cabaretier. Toen ik voorstellingen maakte, ging ik lang door tot het verhaal echt klopte bij mij.

Ook in ‘t proces van zoeken naar wat ik wil brengen in mijn rol nu wist ik: verder zoeken, gappie. Maak het je eigen.
Dat is misschien wel het mooie van zelfstandig ondernemer zijn. Ik hoef geen 136.000 mensen te bereiken, hè?
Ik heb 100 klanten per jaar nodig. Die allen rond de 1000 euro betalen. Als je zo rekent ben ik met zestig ook al blij best blij, op dit moment in mijn onderneming.

Zestig.

Zestig mensen die ‘t belachelijk cool vinden.

Zestig die denken: what the fuck, dit is dus exact wat ik wil. Hoe heeft-ie dit bedacht?

Zestig mensen die ik ook cool vind, die niet van die ‘sta in je kracht blogs’ willen schrijven, maar zelf al snappen dat het leuk, grappig, anders mag.

Dat het swag mag hebben.

Zoek door tot je echt denkt: dit is helemaal te vet en dit past zo ongelofelijk bij mij. Dat je dus in ‘t café er ook met liefde, rode oortjes over praat. Enthousiast.

Dat gaat ook over ‘t bedenken van de titel van je e-boek, je workshop, je ding.

Ik vind dat vaak best wel standaard. ‘Het Beter Bloggen VIP Programma.’ Getver. Ik ben er op zeker te veel cabaretier voor om ook dingen een VIP programma te noemen.

Daarom noem ik mijn nieuwste dienst The Beautiful Blog Project.

Kijk, dat is een naam die bij mij past en die schoonheid belooft.

En het is voor een illuster gezelschap van mensen die heus ook wel goed gevonden willen worden, maar vooral onweerstaanbaar willen leren bloggen. Sexy, swingend, lekker. Voor klanten die direct snappen dat dat de holy grail is.
Want de wereld heeft entertainment, verrassing en originaliteit nodig.

Ook dat gaan we leren in The Beautiful Blog Project. Schrijf onweerstaanbare blogs die lezers veranderen in subscribers en klanten.

Wil je veel meer mensen gaan raken met je stukken? Wil je meer klanten doordat je teksten onweerstaanbaar zijn?

Download het leukste spiekbriefje dat er is: Van Saai naar Sprankelend (5 copytips)

Deel dit met jouw vrienden
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

REACTIES

avatar
  Abonneer  
Abonneren op

Droom je van een fijne business met genoeg klanten?

Copy is key. Download de checklist met 7 punten waar elke copy aan moet voldoen.

 

nb. kijk in je mailbox, je hebt een mailtje van me.

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Nooit meer saai. Lekker leren schrijven, zodat je tekst danst en exact de goeie mensen aantrekt.

Schrijf je in
voor concrete
copytips!

Powered by WishList Member - Membership Software